Taçi'den NATO'ya teşekkür

Taçi'den NATO'ya teşekkür
Kosova Başbakanı Thaçi, NATO müdahalesinin 9. yılında ittifaka teşekkür mesajı gönderdi.

Kosova Başbakanı Haşim Thaçi, NATO'nun Kosova'ya Müdahalesinin dokuzuncu yıldönümü dolayısıyla bir teşekkür mesajı yayınladı. "En zor anlarımızda Kosova'daki Sırp güçlerine başlattığı harekâttan dolayı NATO güçlerine minnettarız" diyen Başbakan Thaçi, Kosova Kurtuluş Ordusu'nun (UçK) yürütmüş olduğu mücadele sayesinde Batının yüksek uygarlığının Kosova'nın özgürlüğüne, barışına ve demokrasisine destek verdiğini vurguladı.

Sırbistan'a yönelik hava harekâtından sonra yaptığı katkılar nedeniyle Kosova halkı adına NATO'ya teşekkürlerini sunan Taçi, Kosova'nın 9 yıl demokratik ve bağımsız devletine kavuştuğunu vurguladı. Azınlık haklarına özellikle önem verdiklerine dikkat çeken Taçi, "Başlıca amacımız Avrupa Birliği'ne ve NATO'ya entegre olmaktır" dedi. Taçi, Kosova'nın bölgede her zaman istikrar unsuru olmaya kararlı olduğunu kaydederken, bu uğurda hayatlarını kaybeden şehitleri de rahmetle andı. Bu tarihi günde başta ABD, Avrupa Birliği ve bu sürece destek veren ülkelere teşekkür ediyoruz" diyen Başbakan Taçi, dönemin liderleri ABD Başkanı Bill Clinton, Dışişleri Bakanı Madeleine, İngiltere Başbakanı Tony Blair isimlerini andı. Taçi, NATO'nun Kosova'daki KFOR gücüne de teşekkür etti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.