'Keşke Saddam olsaydı'
Iraklı kadınlar, Saddam döneminde durumlarının çok daha iyi olduğunu, ancak Amerika öncülüğündeki işgalden sonra, durumlarının her geçen gün kötüye gittiğini söylüyor.
Iraklı Kadınlar Komitesi isimli sivil toplum kuruluşunun başkanlığını yapan Şahmeran Marugi, “2003 işgalinden önce, kadınlar devlet politikasına uydukları sürece normal bir hayat yaşayabiliyordu. Hatta kadınlar siyasi ve ekonomik aktivitelere katılabiliyordu” dedi.
Saddam rejimi yıkıldığında, kadın, çocuk ve erkeklerin caddelerde kutlama yaptığını ve çok mutlu olduklarını söyleyen Marugi, işgalden sonra Iraklı Kadınlar Birliği’nin Baas Partisi’yle organik bağı olduğu gerekçesiyle kapandığını söyledi.
İşgalin getirdiği acıların en büyüğünü kadınların yaşadığını söyleyen Marugi, kaosun yaşandığı ülkede, toplumun bazı kesimlerince de yaşama haklarının kısıtlandığını kaydetti.
HABERVAKTİM'İN İLGİLİ HABERİ:
'Birruh, biddem, nefdik ya Saddam'
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.