'Biraz geç oldu ama...'
Talat, resmi davetlisi olarak ülkeye gelen Orgeneral Büyükanıt'ı kabul etti.
Kabulde konuşan Orgeneral Büyükanıt, KKTC'de olmaktan son derece mutlu olduğunu ifade ederek, Kıbrıs Türkleri ve KKTC'nin geleceğe emin adımlarla ilerlemesini istediklerini söyledi.
"Hep kalıcı ve adil barıştan bahsedildiğini" kaydeden Büyükanıt, bir barışın nasıl adil ve kalıcı olacağının iyi bilinmesi gerektiğini belirterek şöyle dedi:
"Mutlaka Sayın Cumhurbaşkanı (Talat) dahil olmak üzere, KKTC'yi yönetenler nasıl bir barışın adil ve kalıcı olduğunu şüphesiz biliyorlar, bundan şüphemiz yok, Türkiye'deki yetkililer de biliyor. Ama bunun temin edilmesi lazım. Muhataplarının bunu iyi anlaması lazım. Yani Kıbrıs'ın güney kesiminin bunu iyi anlaması lazım."
Türk askerinin Kıbrıs'ta barış için bulunduğuna, 1974'ten beri de barışı sağladığına dikkati çeken Orgeneral Büyükanıt, "adil ve kalıcı barış sağlanana kadar bu kutsal görevin devam edeceğini" vurguladı.
Genelkurmay Başkanı Büyükanıt, "Türk askeri Kıbrıs Türkü için buradadır, güvenliği için buradadır. Bu güveni de sağlamıştır, sağlamaya da devam edecektir" diye konuştu.
"BİRAZ GEç OLDU, AMA Güç OLMADI''
Türk Silahlı Kuvvetleri ve Kıbrıs Türk Barış Kuvvetlerinin adada KKTC'nin güvenliği için her türlü görevi ve çabayı ortaya koyduğunu belirten Talat, "Kıbrıs'ta herhangi bir gerginlik olmaması için, Kıbrıs Türk halkının güvenliğinin tehlikeye girmemesi için canla başla çalışıyor, görev yapıyor. Türkiye Cumhuriyeti Silahlı Kuvvetleri, KKTC'ye bu desteği verirken, uluslararası anlaşmalardan kaynaklanan güç ve desteğiyle bu görevi yerine getiriyor" diye konuştu.
Türk askerlerinin adada uluslararası anlaşmalara dayalı görevlerini yerine getiriğine işaret eden Talat, şöyle devam etti:
"Garanti ve ittifak anlaşmalarında yer alan görevini yerine getiriyor. Sizin de vurguladığınız gibi, adil ve kalıcı bir barış sağlanıncaya kadar da bu görevini yerine getirmeye devam edecektir. Yani hedef de adil ve kalıcı bir barıştır. Aynen bizim ortaya koyduğumuz gibi, aynen bizim gelişmeye çalıştığımız gibi... Türkiye hükümetiyle birlikte üzerinde çalıştığımız hususlarda Türk Silahlı Kuvvetleri de bizlere destek veriyor. Bundan dolayı tüm samimiyetimizle size teşekkür ediyoruz, Kıbrıs Türk halkı adına teşekkür ediyoruz. Tekrar burada bulunmanızdan dolayı duyduğum büyük memnuniyeti ifade etmek istiyorum."
''İZOLASYONLAR ZULüMDüR, KABUL EDİLEMEZ''
LEFKOŞA - Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Büyükanıt, Kıbrıs Türkünün maruz kaldığı izolasyonların büyük bir zülüm ve kabul edilemez olduğunu söyledi.
Orgeneral Büyükanıt, KKTC Cumhuriyet Meclisi Başkanı Fatma Ekenoğlu ve Başbakan Ferdi Sabit Soyer tarafından ayrı ayrı kabul edildi.
Cumhuriyet Meclisi Başkanı Ekenoğlu, ziyaretten büyük mutluluk duyduğunu ifade ederek, iki halk arasında büyük bir yakınlık ve içten bir bağ olduğunu dile getirdi.
KKTC Başbakanı Ferdi Sabit Soyer de, Kıbrıs Rum tarafının, Kıbrıs Türk halkının bu ziyaretten duyduğu mutluluğu paylaşmadığına işaret ederek, Yunanistan Genelkurmay Başkanının geçtiğimiz günlerde Rum kesimine yaptığı ziyarete kendilerinin aynı tepkiyi göstermediğini söyledi.
Soyer, tarafların birbirine, çözüm arayışlarının sürdüğü şu günlerde öfke saçmaması gerektiğini vurguladı.
Orgeneral Büyükanıt da, havaalanından şehre gelirken yolda vatandaşların kendisine el sallayarak sevgi gösterisinde bulunduğunu ifade ederek, bunun kendileri için ''manevi bir besin'' olduğunu, bundan büyük mutluluk duyduğunu kaydetti.
KKTC'nin maruz kaldığı izolasyonların, adada yaşayanlar için bir zulüm olduğunu ve kabul edilemeyeceğini kaydeden Orgeneral Büyükanıt, izolasyonların en kısa sürede kalkması ve Kıbrıs Türk halkının layık olduğu yere kavuşması dileğinde bulundu.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.