Arap Birliği'nden İsrail'e manifesto

Arap Birliği'nden İsrail'e manifesto
Suriye'nin başkenti Şam'da dün başlayan Arap Birliği zirvesi, kapanış bildirisiyle sona erdi.

İki gün süren zirvenin sonunda yayımlanan ''Şam Deklarasyonu''nda İsrail, ''Arap barış önerisinin İsrail'in tutumuna bağlı olacağı'' yolunda uyarıldı.

Arap hükümetlerinin, İsrail ile barış stratejilerini gözden geçireceği belirtilen deklarasyonda, hangi seçeneklerin gözden geçirileceği konusunda bilgi verilmedi.

Irak'taki kan dökümüne son verilmesi ve masum sivillerin korunması istenen deklarasyonda, Irak'ın birliğinin korunması ve bu ülkedeki yabancı varlığına son verilmesinin hızlandırılması çağrısında bulunuldu.

Deklarasyonun üslubunun, 3 hafta önce yapılan Arap Birliği dışişleri bakanları tarafından onaylanan kararla benzerlik taşıdığına dikkat çekildi.

Bu arada Irak, topraklarındaki terörizm kınanmadığı için bildiriyi onaylamayı reddetti.

Şii Devlet Başkan Yardımcısı Adil Abdül-Mehdi, Irak'ın, "terör kınanmadığı için" bildiriyle ilgili çekinceleri bulunduğunu söyledi. Diğer üye ülkelerinse bildiriyi onayladığı kaydedildi.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.