Ceylanlar şehre indi
Nüfusu yaklaşık 9 milyon olan ve büyük firmalarıyla dünyanın sayılı gelişmiş ülkelerinden olan sanayi ülkesi olan İsveç'in başkenti Stockholm'ün sokaklarında bu mevsimlerde sık sık geyik, karaca, tavşan ya da kızıl tilkilere rastlanıyor. İlbahar aylarının başlarında yiyecekleri azalan hayvanlar, daha rahat yiyecek bulma umuduyla şehre inmeye başlıyor.
Hayvanların özellikle çevre yollarında aniden yola çıkmalarından dolayı bazen feci kazalar yaşansa da halk onlarla iç içe yaşamayı benimsemiş durumda. Bu hayvanların nesillerinin korunmasına önem veren bir şehir halkının olması hayvanların rahatça ve korkusuzca dolaşabilmesine imkân veriyor. İnsanlar onları böyle görmeye alışmış olması kadar, hayvanların da insanlara alıştığı Stockholm'de kente gelen hayvanlar, insanların fotoğraflarını çekmelerinden veya videoya kaydetmelerinden rahatsız olmuyor.
Ancak Stockholm civarında sayıları 400 bini bulan bu hayvanlar şehre inmeye başlayınca bazı sıkıntılar da ortaya çıkıyor. Hayvanların aniden yola çıkmaları sonucu İsveç'te günde ortalama 12 trafik kazası meydana geliyor.
Ceylan ve karacalarla iç içe yaşamaya alışmış İsveçlilerden bazıları da böyle durumlar için geyik çiftlikleri kuruyor. ülke de etinden, sütünden, derisinden faydalandıkları bu hayvanları, koyunlarla çiftleştirerek daha bir ehil hale getirenler ve çoğaltanlar bile var. Daha fazla et elde edebilmek için de İsveçliler boyu 2,50 - 3 metreyi ve ağırlığı 850 kiloyu bulan "älgar" denen dev geyik türlerini tercih ediyorlar.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.