İngilizler İran'ı dinlemiş
Amerikan istihbaratının İran ile ilgili raporunda İngilizlerin de önemli bir rol oynadığı ortaya çıktı. İran’daki telefon görüşmelerini dinlemeye alan İngiltere İletişim Dairesi’nin, bu telefon kayıtlarını Amerikan istihbaratıyla paylaştığı belirtildi.
TELEFON GÖRÜŞMELERİ CIA’YE VERİLDİ
Pazartesi günü Amerika gizli servisinin yaptığı geniş çaplı bir araştırmadan sonra “İran nükleer silah yapımını 2003’te durdurdu” ifadelerini içeren bir rapor yayınlamıştı. Raporun oluşmasında Amerikan gizli servisi CIA’nin nasıl bir rol oynadığı tartışılırken, bugün İngiliz The Guardian gazetesinde önemli bir haber yayınlandı. Haberde Amerikan istihbaratının İran’la ilgili U dönüşünin İngiliz istihbaratının İran’daki telefon görüşmelerini kayıt altına alması sayesinde olduğu kaydedildi. İngiliz hükümetine bağlı İletişim Dairesi’nin geniş bir zaman diliminde dinlemeye aldığı telefon görüşmelerini CIA’ye veren İngiliz istihbarat servisi, İran’la ilgili yayınlanan raporda önemli rol oynadı.
BUSH HALA DİRENİYOR
Öte yandan Amerikan istihbaratının “İran 2003 yılında nükleer silah yapımını durdurdu” raporuna rağmen Bush’un İran’a yönelik tehditleri sürüyor. Raporun İran’ın nükleer silah üretmeyeceği anlamına gelmediğini söyleyen Bush, İngiltere ve Fransa’dan İran’a karşı yeni bir yaptırım uygulanması için destek isteyecek.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.