Türkiye, BAD'a üye olacak

Türkiye, BAD'a üye olacak
Türkiye, Afrika Kalkınma Bankası Grubu'na (BAD) üye olacak.

Merkezi geçici olarak Tunus'un başkenti Tunus'ta bulunan BAD'dan yapılan açıklamada, Türkiye'nin kurumun üyesi olma yönündeki talebinin kabul edildiği ve Türkiye'nin üye olabilmesi amacıyla banka sermayesinde özel bir artışın yapılmasının kararlaştırıldığı da belirtildi.

Açıklamada, ''Türkiye'nin Doğu ile Batı arasındaki stratejik konumu ile tarihi güçlü nüfuzunun'' kuruma üyeliğinin kabulü konusunda etkili olduğu da ifade edildi.

77 ülkenin üye olduğu Grup, 2007'de 4,3 milyar dolarla rekor düzeyde finansman sağlamış bulunuyor.



(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.