Türkiye-Türkmenistan elele
Cumhurbaşkanı Gül ve Türkmenistan Devlet Başkanı Berdimuhammedov, baş başa ve heyetler arası görüşmelerin ardından, ziyaretin resmi sonuçlarıyla ilgili ortak bir bildiri imzaladıktan sonra Cumhurbaşkanlığı Köşkünde basın toplantısı düzenlediler.
TARİHİ BİR DÖNEM
Gül, konuşmasında, Türkiye-Türkmenistan ilişkilerinin bundan 15 yıl önce yeni ve tarihi bir döneme girdiğini hatırlatarak ''Bu yeni dönemde de ilişkilerimizi güçlendirmek, derinleştirmek ve daha ileri seviyeye götürmek bizlerin yeni vizyonu olacaktır'' dedi.
Görüşmelerde iki ülke arası ilişkileri incelediklerini ve büyük bir potansiyel olduğunu gördüklerini dile getiren Gül, Türkiye ile Türkmenistan arasında Ekonomik İşbirliği Konseyi oluşturma konusunda karara vardıklarını bildirdi.
İKİ KARDEŞ ÜLKE
Bölgesel ve uluslararası konularda iki ülke görüşlerinin aynı doğrultuda olduğunun görüldüğünü söyleyen Gül, bu potansiyelin bir çok alanda harekete geçirilmesi ve bunun halkların çıkarına değerlendirilmesi için çalışma komisyonlarının oluşturulmasına karar verdiklerini aktardı.
Gül, ''Bu ziyaretimi iki kardeş ülke arasındaki ilişkileri daha hızlandıracak, yeni bir ivme kazandıracak bir olay olarak görüyorum'' diye konuştu.
GÜVENLİK İÇİN İŞBİRLİĞİ DE YAPILABİLİR
Türkmenistan Devlet Başkanı Berdimuhammedov da görüşmelerde bölge olarak terör, suç ve diğer uyuşturucu gibi konularda bir çok zorluğun olduğunu ve iki ülkenin bu konularda beraber çalışacağını söyledi. Berdimuhammedov, ekonomik alanda işbirliğine yönelik hükümetler arası düzeyde bir komisyon oluşturulmasına da karar verdiklerini kaydetti.
Heyetler arası görüşmelerin ardından ''Türkiye ile Türkmenistan arasında hükümetler arası ekonomik komisyon kurulması''na dair anlaşma, Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan ile Türkmenistan Bakanlar Kurulu Başkan Yardımcısı Hoca Muhammed Muhammedov tarafından imzalandı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.