Bükreş'te NATO zirvesi

Bükreş'te NATO zirvesi
Romanya'da 2 - 4 Nisan tarihleri arasında yapılacak NATO Zirvesi'ne katılacak heyetler başkenti Bükreş'e ulaştı

Hırvatistan, Arnavutluk ve Makedonya'nın NATO'ya dahil edilme ihtimalinin yüksek olduğu zirveye ilk gelen heyet Makedonya oldu. Makedonya dışında Kanada, Sırbistan, Afganistan, Almanya ve Amerika resmi heyetleri Bükreş Otopen Havaalanı'na iniş yaptı.

Almanya Başbakanı Angela Merkel saat 18.00'de Bükreş'e gelirken, ABD Başkanı George Bush ve eşi Laura ile birlikte saat 19.10'da Otopen havaalanına indi. Bush'u Savunma Bakanı Teodor Meleşcanu ve ABD Büyük Elçiliği mensupları karşıladı. İki lider Parlamento Sarayı yakınındaki Meriot Otel'de ikamet edecek.

George Bush, yarın özel uçağı ile Köstencenin Kogalniceanu (Kara Murat) ilçesinde bulunan Amerikan askeri üssüne gidecek. Buradaki ziyaretinin ardından sahil ilçesi olan Neptun'da Romanya Cumhurbaşkanı Traian Basescu ile özel bir görüşme yapacak. Aynı gün iki lider Bükreş'teki zirveye katılmak için Köstence'den ayrılacak.

Zirveye katılacak diğer heyetlerin 2 Nisan sabah saatlerinden itibaren gelmesi bekleniyor. 2 Nisan çarşamba sabahı saat 12.00'ye kadar heyetlerin ulaşımından dolayı trafikte büyük yoğunluk yaşanacak. Zirvede toplantıların en yoğun olduğu gün ise 3 Nisan Perşembe günü olması bekleniyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.