Gül'den, Prodi'ye davet

Gül'den, Prodi'ye davet
İtalya Başbakanı Romano Prodi, EXPO 2015 vesilesiyle Paris'te yaptıkları görüşmede Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün kendisini Türkiye'ye davet ettiğini söyledi.

Prodi, EXPO 2015 Milano Tanıtım Komitesinin toplantısından sonra yaptığı açıklamada, yarışın Milano tarafından kazanılmasının İtalya-Türkiye ilişkilerini olumsuz etkilemediğine dikkati çekerek, "Paris'teki temaslarım, Türkiye Cumhurbaşkanı Gül'le dostluğumuzun bozulmaması açısından da önemliydi. Oylama sonucu bu dostluğu bozmadı. Tam tersine Cumhurbaşkanı Gül, beni Türkiye'ye davet etti" dedi.

EXPO 2015'in ev sahipliğini üstlenme yarışını Milano'nun kazanmasını "İtalya'nın başarısı" olarak niteleyen Prodi, "Türkiye'nin harikulade bir büyüme sürecinde olduğunu nazarı itibara alırsak, İzmir'in adaylığı asla hafife alınmaması gereken bir konuydu" diye konuştu.



(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.