'Oy kullanırken cep telefonu taşımak yasak'
Yayınlanma:
İtalya'da bu ay yapılacak genel seçimlerde seçmenlere, cep telefonu ve kamera yasağı geldi.
İçişleri Bakanlığından yapılan açıklamada, 13-14 Nisanda yapılacak seçimlerde, seçim merkezinin dışında arama yapılacağı, oy kullanırken seçmenlerin üzerlerinde cep telefonu ya da fotoğraf çekebilen cihazlar taşımalarına izin verilmeyeceği belirtildi.
Kuralı ihlal edenlerin, para ve hapis cezasına çaptırılabileceği kaydedildi.
Kararın, seçim yolsuzluğunu önlemek için alındığı sanılıyor.
Yetkililer, özellikle küçük kasabalar ve kırsal kesimlerdeki bazı seçmenlerin, oy pusulasını işaretledikten sonra pusulanın fotoğrafını çekerek, daha sonra bunu politikacılara karşı çıkar sağlamak için kullanabileceğinden endişe ediyor.
(AA)
Dünya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.