'Kalkınma Hedefleri Zirvesi'

'Kalkınma Hedefleri Zirvesi'
BM Genel Kurul Başkanı Srgjan Kerim başkanlığında BM'de Binyıl Kalkınma Hedefleri zirvesi düzenleniyor.

BM Genel Kurulunda 2 gün sürecek zirve kapsamında bugün ''yoksulluk ve açlık'' ''eğitim'' ''sağlık'' konuları tartışıldı.

Genel Kurul Başkanı Kerim ve CNN'nin kurucusu aynı zamanda BM Vakfı Başkanı olan Ted Turner, zirveyle ilgili basın toplantısı düzenledi.

Kerim yaptığı açıklamada, Binyıl Kalkınma Hedeflerinde ilerleme sağlanıldığını, ancak 2015 yılına kadar bu hedeflerin tüm dünya ülkelerinde yakalanabilmesi için daha çok çaba sarf edilmesi gerektiğini belirtti.
Ted Turner da, ABD'de iki kiliseyle ortaklık yapmak suretiyle gelişmekte olan ülkelerde sıtmayla mücadelede kullanılmak üzere 200 milyon dolarlık bir fon oluşturduklarını açıkladı.

Turner bir gazetecinin daha önceden Hristiyanlığı eleştirmesine rağmen şimdi neden kiliselerle böyle bir ortaklığa girdiğini sorması üzerine gülümseyerek, ''Nereden de çıkardınız bunları, ben 17 yaşında misyoner olmak istiyordum ve saatlerce dua ediyordum'' dedi. Turner, yaşlandığı için belki de daha hoşgörülü olduğunu belirterek, kiliselerin insani yardım çalışmalarının son derece iyi olduğunu belirtti.

ABD'nin dış politikasını da eleştiren Turner, ABD'nin askeri bütçesinin Rusya ve çin gibi ülkelerin askeri bütçelerinin 20 katı olduğunu söyledi. Turner ''Bu para savaş yerine dünyayı daha güzel bir hale getirmek için kullanılmalı'' dedi. Turner, ABD seçimleriyle ilgili bir soru üzerine ise ''Kim gelirse gelsin bundan sonraki yönetimin şu anki yönetimden daha iyi olacağına inanıyorum'' dedi.

Turner, İslam korkusuyla ilgili bir soru üzerine ise gülümseyerek ''Ne korkusu (fobisi) dediniz?...Benim İslam korkum yok, burada İslam korkusu olan birinin de olduğunu sanmıyorum. Bunlar İslam dini kisvesi altında çılgın, öfkeli insanlar. öfke dolu Hristiyanlar da var'' dedi.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.