Gorbaçev'den ABD'ye uyarı

Gorbaçev'den ABD'ye uyarı
Dağılan SSCB'nin son devlet başkanı Mihail Gorbaçev, ABD'yi tehlikeli bir jeopolitik oyun oynadığı konusunda uyardı.

ABD'nin Ukrayna'nın Rusya'dan uzaklaşıp NATO'ya girmesi yönündeki girişimlerini ''tehlikeli bir jeopolitik oyun'' olarak niteleyen eski devlet başkanı, Polonya kökenli Amerikalı siyaset bilimci Zbigniew Brzezinski'nin ''Ukrayna'nın Rusya'dan olabildiğince koparılması'' çağrısının ABD'deki siyasetçilerin genel görüşü haline geldiğini savundu.

Amerikalı siyasetçilerin bunu, ''demokrasi yararına'' gördüğünü de belirten Gorbaçev, ''İyi de Ukraynalıların çoğu NATO'ya girmeye karşıyken, Ukrayna'yı NATO'ya sokmanın neresi demokrasi'' ifadesini kullandı.
Gorbaçev, ''Bu türden jeopolitik oyunlar sorumlu bir siyasetin ya da küreselleşmekte olan bir dünyadaki gerçek süreçlerin uzağındadır'' dedi.

Rusya, NATO'nun Ukrayna'yı da katarak genişlemesine şiddetle karşı, çünkü NATO'yu kapılarına dayanan bir tehdit olarak algılıyor.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.