Kerimov, NATO zirvesine katılıyor
Kerimov'un NATO zirvesine katılması, özbekistan'da yaşanan Andican olayları sonrası, ülkenin Batı ile yeniden yakınlaşmak istediği şeklinde yorumlandı. Kerimov'un NATO zirvesine katılması, geride kalan soğuk ve gergin üç yıllık sürecin ardından batı ile yakınlaşma ve ilişkilerin normale dönmesi adına atılan en ciddi adım olarak değerlendiriliyor.
özbekistan Cumhurbaşkanı Basın Merkezi'nden yapılan açıklamada Kerimov'un NATO Genel Sekreteri Jaap de Hoop Scheffer'in daveti üzerine 3-4 Nisan günlerinde Romanya'da olacağı açıklandı. özbek liderim Bükreş'te bazı ikili görüşmeler de yapacağı bildirildi.
Bu arada zirvede, Kerimov'un Afganistan konusunda ek destek talebinde bulunacağı ve gerekli önlemlerin alınmaması durumunda Taliban'ın yeniden etkili olabileceği uyarısında bulunacağı belirtiliyor.
öte yandan özbekistan'ın bundan önce Almanlara tahsis ettiği Tirmiz Havaalanı'nı, Afganistan'a transit geçişler için NATO askeri gücüne açacağı ifade edildi. Bunun batı ile ilişkilerin normale dönüştürmesi yolunda özbek tarafından atılan ilk adım olduğu kaydedildi.
2005'te yaşanan kanlı Andican olayları sonrasında, özbekistan Parlamentosu'nun aldığı kararla ABD'nin özbekistan'daki Hanabat askeri üssü kapatılmıştı. Bu gelişme, özbekistan ile batı arasında soğuk rüzgarların esmesine neden olmuş ve ilişkiler kopa noktasına gelmişti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.