Makedonya üzgün

Makedonya üzgün
Bükreş'te yapılan NATO zirvesinden Yunanistan engeliyle karşılaşan Makedonya, NATO üyeliği konusunda hayal kırıklığı yaşadı.

Konuyla alakalı ilk tepki veren Dışişleri Bakanı Antonio Miloşoski Makedonya'nın NATO'ya kabul edilmeyişini üzüntü ile karşıladıklarını ve bu hamlenin NATO'nun prensiplerine ters düştüğünü ifade etti. "NATO'ya kabul edilmedik. üzüldük. Aslında yüzde 90'lık bir destek potansiyelimiz vardı. Ancak Yunanistan yapacağını yaptı. Veto hakkını kullanarak NATO'ya girmemizi engelledi. Makedonya küçük bir ülke. Bu ülke kendisine yapılan bu haksızlıkları hak etmiyor." Diye konuşan Dışişleri Bakanı Miloşoski, "Askerlerimiz Afganistan ve NATO'nun bütün barış misyonlarında hayatlarını ortaya koydu. Bizden istenilen her şey yaptık. Askerlerimizin hayatı söz konusu olunca prensip isteniyor, ancak üyeliğimiz söz konusu olunca prensipler sayılanmıyor. Makedonya gibi küçük ve barışçıl bir ülkeye yapılan bu haksızlığı anlayamıyorum. Anayasal hakkı olan ismini ve milli değerlerini korumakla meşgul olan Makedonya'nın bunu hak etmediğini düşünüyorum. üzgünüz. Biz Makedonya Cumhuriyeti olarak kabul edilmek istiyoruz. Makedonya Cumhuriyeti olarak da kalmak istiyoruz ve böyle kalacağız. Yunanistan'ın vetosu zaten istikrarsızlığa sürüklenen bölgeyi daha istikrarsız yapacaktır. Ne yazı Yunanistan'ın delilsiz davranışları ve istekleri bölge istikrarını tehlikeye atmaktadır." Dedi.


Bu akşam ABD Başkanı George Bush'un Makedonya Cumhurbaşkanı Branko çırvenkovski ve Başbakan Nikola Gruevski ile görüşmesi bekleniyor. Başbakanlık sözcüsü Cumhurbaşkanı ve Başbakanın bu akşam ülkeye dönerek zirveyi bir gün önce terk edeceklerini söyledi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.