ABD'den Türkiye'ye gözdağı
İRAN’DAN SONRA, TüRKİYE VE SUUDİ ARABİSTAN
Amerikan Kongresi Dış İlişkiler Komitesi’nin hazırladığı bir rapora göre, İran’ın nükleer silah elde etmesiyle Ortadoğu’da başta Türkiye ve Suudi Arabistan olmak üzere diğer ülkelerin de nükleer silah geliştirebileceğini iddia etti.
TüRKİYE 10 YIL İçİNDE NüKLEER SİLAH ELDE EDEBİLİR
Dış İlişkiler Komitesi üyesi üst düzey bir diplomatın Amerika ve Ortadoğu’daki temaslarından sonra hazırlanan rapora göre, önümüzdeki 10 yıl içinde Türkiye’nin nükleer silah elde etmek için çaba harcayacağı bildirildi.
TüRKİYE VE İRAN DOST AMA Güç DENGESİ GöZETİYORLAR
Amerikan Fox News haberine göre, Raporda, “Türkiye ve İran birbirlerini düşman olarak görmezken, Türkiye barışçıl bir ilişki için güç dengesinin öncelikli sebep olduğunu düşünüyor” deniliyor.
2025’TE üç YA DA DöRT üLKE NüKLEER ENERJİYE GEçECEK
Raporda, Mısır’ın Amerika ve İsrail ile olan ilişkilerinden dolayı nükleer silah elde etmeye çalışmasının düşük bir olasılık olduğu da kaydedildi. Raporda, nükleer enerji ihtiyacını karşılamak için Ortadoğu’da üç ya da dört ülkenin 2025 yılında nükleer enerji üretimi yapacağı da belirtilirken, bunun nükleer silah elde etmenin önündeki engelleri de kaldıracağı kaydedildi.
AMERİKA, ARAPLARA VE TüRKLERE GARANTİ VERMELİ
Ortadoğu’da nükleer silahların yayılmasının bölgedeki Amerikan menfaatlerini baltalayabileceği belirtilen raporda, önümüzdeki iki üç yıl içerisinde Amerika’nın Arapları ve Türkleri Amerika’nın güvenlik garantisi verebileceği konusunda adımlar atması gerektiği de bildirildi.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.