Bağdat'ta çatışma: 5 ölü

Bağdat'ta çatışma: 5 ölü
Irak'ın başkenti Bağdat'ta Şii milislerle Amerikan askerleri arasında yaşanan silahlı çatışmada en az 5 kişinin öldüğü bildirildi.

Amerikan askerlerinin sabah erken saatlerde Şiilerin yoğun bulunduğu Sadr City semtinde başlattığı operasyonda yaşanan çatışmada 17 kişinin de yaralandığı belirtildi.

çatışmaların, yaklaşık 2 milyon kişinin yaşadığı Sadr City bölgesinin içlerine kadar ilerlediği kaydediliyor.

Amerikan ordusu ise Sadr City'de yaşanan çatışmalardan haberi olmadığını; ancak bölgeye düzenlenen bir hava saldırısında "9 suçlunun" öldürüldüğü bilgisi geldiğini aktardı. Ancak hava saldırısının tam olarak nereye yapıldığına dair bir bilgi verilmedi.

Irak polisi ise ölenler ve yaralananlar arasında kadın ve çocukların da olduğunu bildirdi. Polisler, Amerikan askerlerinin bazı yerleri kordona aldığını aktarırken, bu yerler içinde bir polis karakolu da bulunduğunu ve ABD ordusunun karakoldaki görevlililerin telsizleri kullanmasını engellediğini kaydetti.

Sadr City'deki bazı polis görevlileri, Şii Mehdi Ordusu sempatizanı olmak ve onlara destek vermekle suçlanıyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.