''ABD'nin Irak'taki askeri varlığına süre sınırlaması yok''

''ABD'nin Irak'taki askeri varlığına süre sınırlaması yok''
ABD'nin Irak'tan çekilmesi için çağrılar yapılmaya devam ederken Guardian gazetesi, Washington-Bağdat'ın üzerinde mutabık kaldığı anlaşma ile Irak'taki Amerikan güçlerine bir zaman kısıtlaması getirilmediğini yazdı.

Gazete, "taslak" aşamasındaki stratejik çerçeve anlaşmasının 7 Mart tarihli olduğunu ve "gizli ve hassas" olarak nitelendirildiğini belirtti. Gazete, bu anlaşmanın, BM yetkisinin yerini alacağını kaydedederek Amerikan güçlerinin "Irak'ta askeri operasyon yapmasına ve güvenlik gerekçesiyle insanları süresiz olarak tutuklamasına olanak sağladığını" belirtti. Anlaşmaya göre, bu yetki "geçici". Bunun yanı sıra, anlaşmada, ABD'nin "Irak'ta kalıcı bir üs ya da kalıcı bir asker varlık bulundurmayı istemediği" de yazılı. Bunlara rağmen Guardian, "zaman sınırlaması ya da ABD ve diğer koalisyon güçlerine bir kısıtlaması getirilmemesi, ABD ve Irak'ta bu anlaşmaya karşı çıkacak olanlar olacağını gösteriyor." değerlendirmesinde bulundu.

Sünni bir politikacı gazeteye, "özellikle son haftalardaki olayların ardından Bağdat'taki hava, bu anlaşmanın reddedileceği yönünde. Hükümet, varolan durumdan mutlu olabilir ama meclis başka bir havada." şeklinde konuştu. Gazete, ayrıca, bu anlaşmanın, Washington'da da tartışma oluşturacağını yazdı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.