ABD Merkez Bankası'ndan, bankalara kıyak

ABD Merkez Bankası'ndan, bankalara kıyak
ABD Merkez Bankası (FED), kredi sıkışıklığıyla mücadelede, nakit sıkıntısı çeken bankalara yüzde 2,820 faiz oranıyla 50 milyar dolar verdi.

FED tarafından yapılan açıklamada, geçen yıl Aralık ayından bu yana düzenlenen dokuzuncu repo ihalesiyle, ABD'de bankacılık sistemine şimdiye kadar 310 milyar dolar verdiği belirtildi.

FED, kaynakların artırılmasının, bankaları müşterilerine ve işletmelere borç vermeye teşvik edeceğini ve ekonomiyi, geçen yıl Ağustos ayında başlayan ciddi kredi krizinden çıkaracağını umuyor.

Bu arada Avrupa Merkez Bankası da (ECB) Avrupalı bankalara 15 milyar dolarlık repo ihalesi düzenledi.
ECB, repo ihalesini yüzde 2,820 faiz oranından düzenlediğini ve teklifin yaklaşık iki katı kadar 30.8 milyar dolar talep aldığını açıkladı.



(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.