Hristofyas gelişmelerden memnun
Rum Radyosu'nun haberine göre Dimitris Hristofyas, toplatıdan sonra yaptığı açıklamada, ''Kıbrıs sorununda yaşanan gelişmelerin normal ve olumlu seyrettiğini'' söyledi.
Hristofyas, Kıbrıs sorununu ele alışıyla ilgili olarak konsey toplantısına katılanlardan herhangi bir tepki almadığını bildirdi ve teknik komitelerin ve çalışma gruplarının 1 haftaya dek çalışmaya başlayabileceklerini kaydetti.
Hristofyas, ''teknik komitelerin ve çalışma gruplarının çalışmaya başlamamalarına karşın Kıbrıs sorununda yaşanan gelişmelerden memnun olup olmadığının'' sorulması üzerine, teknik komitelerle çalışma gruplarının işleyişiyle ilgili zaman takviminin bu hafta içinde belli olacağını ifade ederek, ''Son yıllarda neredeyse 50 kadar görüşme oldu ama hiçbir şey başlamadı. 1 haftalık gecikme yüzünden neden bu kadar sabırsızlanıyorsunuz? Biz insanız, beklenmedik şeyler ve sorunlar görülebilir'' dedi.
''Katetmeleri gereken yolun ciddiyetle katedilmesi gerektiğini'' ifade eden Hristofyas, Kara Kuvvetleri Komutanı Orgeneral İlker Başbuğ'un KKTC ziyaretiyle ilgili bir soru üzerine, ziyareti ''kışkırtıcı'' olarak niteledi.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.