'Güney Asya insanı yanlış siyaset mağduru'

'Güney Asya insanı yanlış siyaset mağduru'
İngiltere merkezli yardım kuruluşu Oxfam, Güney Asya'da doğal felaketlerin ardından meydana gelen insani krizlerden, yanlış siyasetler izleyen hükümetlerin sorumlu olduğunu bildirdi.

BBC'nin haberine göre, Oxfam, yeni hazırladığı bir raporunda, fırtına, sel ve deprem gibi felaketlerin, hükümetlerin gerekli adımları atamaması ve krizleri yönetememesi nedeniyle insani krizlere dönüştüğünü öne sürüyor.

Raporda, Pakistan ve Hindistan arasındaki Keşmir'de 2005 yılında meydana gelen bir depremde, Japonya'da meydana gelen aynı şiddette bir depreme oranla 12 kat daha fazla insan öldüğüne vurgu yapıyor. Geçtiğimiz yıl Bangladeş, Hindistan ve Nepal'de meydana gelen seller yaklaşık 30 milyon kişiyi mağdur etmişti. 2005 yılında Keşmir'de meydana gelen depremde 75 bin kişi ölmüştü. Ayrıca bu felaketlerin bölge ekonomisine zararına da dikkat çekildi. Oxfam'a göre, felaketler bölgenin ortalama milli gelirine her yıl yaklaşık yüzde 6 oranında zarar veriyor.

örgüt, bu durumun tersine çevirilebileceğini de savunuyor. Bangladeş'te kurulan erken uyarı sisteminin ve siklon sığınaklarının Kasım ayında bir siklonun ülkeyi vurması sonrasında binlerce kişinin hayatlarını kurtarmasından bahsedildi. Ancak bu tedbirler yeterli değil. İklim değişikliği, daha çok sayıda bölge ve halkları felaketlere karşı daha korunmasız hale getirdiğinden çok daha fazla adım atılması gerekiyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.