İran'dan UAEK'ya ziyaret

İran'dan UAEK'ya ziyaret
İran Cumhurbaşkanı Yardımcılarından ve İran Atom Enerjisi Kurumu Başkanı Rıza Ağazade Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu (UAEK) Başkanı Muhammed El Baradey ile görüşmek üzere yarın Viyana'ya gidiyor.

İran Atom Enerjisi Kurumu'ndan bugün yapılan açıklamada Ağazade'nin, El Baradey ile görüşmek ve çeşitli konuları el almak için Viyana'ya gideceği belirtildi. İran Atom Enerjisi Kurumu Uluslararası İşler Sorumlusu Muhammed Saidi'nin de Viyana ziyaretinde Agazade'ye eşlik edeceği de kaydedildi.

Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi'nin 5 daimi üyesi, 16 Nisan'da Şangay'da bir araya gelerek, 2006 yılında İran'a nükleer programdan vazgeçmesi halinde vaat edilen teşviklerin, daha da cazip hale getirilip getirilmemesini görüşecek. Ziyaretin bu toplantı öncesinde gerçekleşmesi önem taşıyor.

Nükleer enerjiye elektrik üretimi için ihtiyacı olduğunu savunan dünyanın dördüncü büyük petrol ihraç eden ülkesi İran, Mart ayında da nükleer faaliyetlerini sadece UAEK ile görüşeceğini bildirmişti. UAEK ve İran arasında geçtiğimiz Ağustos ayında imzalanan bir anlaşmayla İran, nükleer çalışmaları hakkındaki endişeleri gidermeyi vaat etmişti.

22 Şubat'ta bir rapor sunan UAEK da İran'ın işbirliği sayesinde denetçilerin biri hariç tüm sorunları çözdüğünü belirtmişti. çözülmeyen konu ise İran'ın geçmişte füzeler zerine yaptığı çalışmalar olmuştu.

Ancak İran, teşvikler karşılığında nükleer çalışmalarından vazgeçmeyi reddediyor.

öte yandan İran ise hafta içinde Natanz'daki nükleer santraline 6 bin yeni santrifüj yerleştirmeye başladığını duyurarak nükleer programdan vazgeçmediği mesajını vermişti.

BM Güvenlik Konseyi, 2006 yılından bu yana nükleer faaliyetlerinden vazgeçmediği içni İran'a üç kez yaptırım kararı almıştı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.