İZSU'dan 2030'lu yıllara hazırlık

İZSU'dan 2030'lu yıllara hazırlık
İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi (İZSU), 25 yıl sonrasının nüfusunu gözönüne alarak önümüzdeki iki yılda 900 kilometre içme suyu borusu döşeyecek.

İZMİR İZSU ekipleri, Aliağa'dan Torbalı'ya, Kemalpaşa'dan Urla'ya kadar mahalle mahalle taramalar yaparak temel sıkıntıları tespit etti. Bu çalışmaların ardından su sıkıntısı çeken bölgelere 2008 ve 2009 yıllarında yaklaşık 900 kilometre içme suyu şebekesi döşenme kararı alındı. Bu yatırım için yaklaşık 45 milyon YTL harcanacak.

Bu arada İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin, bazı belde ve köylerde mevcut kaynaklardaki suların azalması veya bitmesi sebebiyle yeni kuyular açacağı belirtiliyor. Torbalı ilçesi Ormanköy'de, Yazıbaşı beldesi Kuşçuburun Mahallesi'nde, Menderes ilçesi Oğlananası beldesi ve Çakaltepe köyünde, Bayındır ilçesi Çırpı beldesinde, Hasköy, Kızılcaağaç ve Balcılar köylerinde, Urla ilçesi Bademler köyünde, Aliağa ilçesi Samurlu köyü, Foça ilçesi Yeni Bağarası köyü ve Kemalpaşa ilçesinde sondaj kuyuları açılması için ihaleye çıkıldı. Yeterli suyun bulunması halinde bu yerleşim yerlerinin sıkıntısı kalmayacak. Yine Aliağa, Torbalı, Menemen, Yeni Foça, Özdere, Sasalı, Kemalpaşa, Eski Foça ilçe, belde ve köylerinde içme suyu şebekeleri döşenecek. Bunu yaparken de kuraklık çeken yörelere öncelik tanınacak.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.