İran ve ABD beş yıldır nükleeri görüşüyormuş
ABD’Lİ ESKİ DİPLOMATLAR VE İRANLI AKADEMİSYENLER
İngiliz The Independent gazetesinde yer alan bir habere göre, İran ve Amerika Birleşik Devletleri, son beş yıldır resmi olmayan bir şekilde İran’ın nükleer programı ve iki ülke arasındaki ilişkileri görüştü.
Amerikalı eski diplomat Thomas Pickering’e dayandırarak verdiği haberinde The Independent, Amerikalı bir grup eski diplomatın ve dış ilişkiler uzmanının İranlı akademisyenle görüştüğünü, bu görüşmelerin Amerika ve İran dışında farklı yerlerde gerçekleştiğini yazdı.
SADECE NüKLEER GöRüŞüLMEDİ
Gazete, Pickering’in, görüşmelere katılan bazı İranlıların, bu ülkedeki resmi kurumlarda çalıştığını söylediğini yazarak, görüşmelerin ABD Birleşmiş Milletler Organizasyonu adlı BM yanlısı bir kuruluş tarafından organize edildiğini bildirdi.
Gazete, görüşmelerde sadece nükleer çalışmaların değil, aynı zamanda iki ülke arasındaki ilişkilerin de ele alındığını belirterek, Pickering’in İran’ın nükleer çalışmalarının İran topraklarında uluslar arası bir konsorsiyuma devredilmesine ilişkin sözlerine yer verdi.
BUSH, YöNETİMDE OLDUĞU SüRECE ZOR
Gazeteye konuşan Pickering, ABD ve İran yönetiminin yüz yüze konuşmasının önemli olduğunu belirterek, bunun çok uzun bir müzakere süreci alacağını da kaydetti. Haberde, İran’ın ABD ve Batılı ülkelerin kendisine karşı başlattığı ekonomik ambargo olduğu sürece görüşmelerin pek başarılı olamayacağı da belirtildi. Uzmanlar, devam etmesi beklenen görüşmelerin George Bush Beyaz Saray’da olduğu sürece ilerleme kaydetmeyeceği görüşünü dile getiriyorlar.
İLGİLİ HABERLER:
Türkiye İran'a karşı ABD ile anlaştı mı?
Erbakan söyledi, İran atağı başlattı
İran ve İsrail nasıl yan yana geldi?
'Şiiler birbirini vursun, biz İran'ı vuralım'
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.