ABD ve İsrail nükleerde uzlaştı

ABD ve İsrail nükleerde uzlaştı
ABD, uluslar arası hukuka aykırı davranarak, Nükleer Silahsızlanma Anlaşması'na imza atmak istemeyen İsrail ile yeni bir nükleer güvenlik anlaşması imzaladı.

Amerika Birleşik Devletleri ile İsrail’in geçtiğimiz günlerde nükleer güvenlik alanında bir işbirliği anlaşması imzaladığı bildirildi.

ABD TEKNOLOJİSİNE ULAŞMA İMKANI
İsrail’in Haaretz gazetesinde yer alan bir haberde, anlaşmanın, daha önce imzalanmış anlaşmaları güncelleştirdiğini ve yeni anlaşmanın İsrail Atom Enerjisi Kurumu’nu ABD’nin en son nükleer güvenlik bilgilerine ve teknolojisine ulaştıracağı kaydedildi.

KİMSE İSRAİL İLE ANLAŞMA YAPMAK İSTEMİYOR
ABD dahil birçok ülkenin nükleer alanda İsrail ile işbirliği yapmak istemediğine değinilen haberde, bunun sebebinin de İsrail’in ‘Nükleer Silahsızlanma Anlaşması’nı (NSA) imzalamamış olduğu belirtilirken, yeni anlaşmanın İsrail için büyük önemi olduğuna dikkat çekildi.

NüKLEER SİLAH üRETİLEN REAKTöR YENİLENECEK
İsrail’in Uluslar arası Atom Enerjisi Kurumu ile de sınırlı bir işbirliğinin olduğu belirtilen haberde, İsrail’in nükleer silah ürettiği söylenen Dimona Reaktör’ünün 50 yıl önce inşa edildiği ve bu yüzden eski olarak kabul edildiği belirtilerek, anlaşmayla birlikte İsrail’in nükleer çalışmalarını modernize edeceği kaydedildi.

ABD, ULUSLAR ARASI HUKUKA AYKIRI DAVRANIYOR
Öte yandan ABD’nin Nükleer Silahsızlanma Anlaşması’na imza atmayan İsrail ile böyle bir anlaşma yapmasının uluslar arası hukuka aykırı olduğu belirtiliyor. ABD, daha önce de Nükleer Silahsızlanma Anlaşması’na imza atmayan Hindistan ile bir anlaşma yapmak istemiş, ancak iç politik sebeplerden dolayı bu anlaşma rafa kaldırılmıştı.

İLGİLİ HABER:

'ABD ve İran beş yıldır nükleeri görüşüyormuş' iddiası

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.