Lübnan 15 yıl süren kanlı iç savaşı hatırlıyor

Lübnan 15 yıl süren kanlı iç savaşı hatırlıyor
Lübnan'da 1975'ten 1990'a kadar süren ve binlerce kişinin hayatını kaybettiği kanlı iç savaşın acıları Beyrut'ta düzenlenen bir gösteriyle hatırlandı.

İSTİKRARSIZLIK YENİ BİR İç SAVAŞ GETİREBİLİR
Lübnan’da bugünlerde, binlerce kişinin hayatını kaybettiği ve 15 yıl süren kanlı iç savaşın 33. yıldönümüne girilirken, ülkedeki siyasi istikrarsızlık yeni bir iç savaşı tetikleyebilir. 1975’te başlayan ve 1990’da sona eren iç savaşı hala unutamayan Lübnanlılar, aylardan beri üzerinde anlaşılamayan cumhurbaşkanlığı seçimi nedeniyle hükümet ve muhalefet yanlıları arasında oluşan gerginliğin, kaosa dönüşmesinden endişe ediyor.

GöSTERİ ZEYTİN AĞACINDA SONA ERDİ
önceki gün Beyrut’ta yürüyen yüzlerce gösterici 1975’te başlayan iç savaşın kendilerine getirdiği yıkıma dikkat çektiler. Aralarında iç savaşta sakatlanan Lübnanlıların da bulunduğu gösteride, yeni bir iç savaşa karşı durulması çağrısı yapıldı.

Göstericiler, Beyrut caddelerindeki gösterilerini Bağışlama Bahçesi’nde bulunan ve barışı simgeleyen zeytin ağacında sonlandırdılar.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.