Çin, sigara yasağında geri adım attı
Pekin hükümeti geçtiğimiz günlerde, 1 Mayıs'tan itibaren kamusal alanda sigara içmeye yasak getiren kararından geri adım attığını açıkladı. Yasağın restoranlar, internet kafeler ve barları da kapsaması öngörülüyordu. Ancak işyerleri sahiplerinin işlerinin olumsuz etkileneceği endişesi hükümete geri adım attırdı.
350 milyon sigara kullanıcısı bulunan çin'de, bu uygulamanın Pekin'in olimpiyatlar için verdiği 'sigarasız olimpiyat' sözünün de gereği olduğu kaydedilmişti. çin Günlüğü gazetesinin haberine göre, yasaktan muaf tutulan yerler geçen hafta onaylanan yeni düzenlemeye göre sigaralı ve sigarasız bölüm bulundurmak zorunda olacaktı. Başkent Pekin'de daha önce restoranların yüzde 70'inin sigarasız olması istenmişti ancak işyerleri sahiplerinin çok büyük zarar göreceği endişesiyle bu yasağın iptal edildiği ifade edildi. 29 Mart'ta kamusal alanların çoğunda 1 Mayıs'tan itibaren sigara içme yasağı uygulanacağı açıklanmıştı. Yeni düzenlemeye göre hükümet binaları, okullar, müzeler, hastaneler ve spor tesislerinde sigara içilmeyecek.
çin Ulusal Sigara Kontrol Ofisi'nden Jiang Yuan, sigara yasağına adım adım yaklaşılması gerektiğini, hükümet binalarında getirilen sigara yasağının cesurca bir adım olduğunu söyledi.
1996'da sigara içme kısıtlamasının başladığı Pekin'de geçen ekim ayında taksilerde sigara içilmesi yasaklanmıştı. ülkede yılda bir milyon kişi sigaranın neden olduğu hastalıklardan ölüyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.