AB'nin belalısı da zirvede

AB'nin belalısı da zirvede
Avrupa'da yasaklanan Zimbabve Devlet Başkanı Robert Mugabe, Lizbon'daki AB-Afrika zirvesine katılıyor.

BROWN KATILMIYOR
Ülkesindeki insan hakları ihlalleri bahane edilerek Avrupa’da yasaklanan Zimbabve Devlet Başkanı Robert Mugabe de Portekiz’deki Avrupa Birliği-Afrika zirvesine katılıyor. Afrikalı diğer liderlerin boykot tehdidinden sonra Mugabe’nin Lizbon’da yapılacak toplantıya katılmasına izin verilen zirveye İngiltere Başbakanı Gordon Brown ise katılmıyor. Zirveye Türkiye’den Başbakan Erdoğan katılıyor.

“ANNENİZİN SEVMEDİĞİ KİŞİLERLE GÖRÜŞMEK ZORUNDASINIZ”
Brown’ın Mugabe’nin katılmasını protesto etmek amacıyla zirveye katılmayacağı bildirilirken, AB Komisyonu Başkanı Jose Manual Barroso, Brown’ın bu kararını eleştirdi. Barroso, “Liderler bazen tasvip etmedikleri kişilerle de görüşürler. Eğer uluslar arası bir liderseniz, annenizin sevmediği kişilerle de görüşmeye hazır olmalısınız. Bu zaman zaman yapmak zorundayız” dedi.

MUGABE ENDİŞESİ
Öte yandan Avrupa Birliği Parlamentosu Başkanı Hans-Gert PHoettering, Zimbabve Devlet Başkanı Mugabe’nin zirvedeki varlığının AB-Afrika ilişkilerini etkilemeyeceği temennisinde bulunurken, “Mugabe’nin zirvede olması bir gerçek, ancak Afrika ve Avrupa Birliği arasındaki ilişkiler daha önem taşımaktadır” dedi.

Avrupa Birliği ve Afrika arasındaki ekonomik ve ticari ilişkilerin ele alınacağı iki günlük zirvede Mugabe’nin Batı’nın Afrika’ya karşı olan politikasını sert bir biçimde eleştirmesi bekleniyor.

(habervaktim - Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.