İsrailli, Filistin'i temsil edince neler oldu?
‘APARTHEID DEVLETİ NASIL DEMOKRASİDEN BAHSEDER?’
Filistinli delegasyonu temsilen Doha Forumu’na katılan Tibi, davetin devletlere değil, kişilere yapıldığı gerekçesiyle, kendisinin Filistin delegasyonunda yer aldığını söyledi. Tibi, kendisine gönderilen davetiyede de İsrail’de yaşadığının yazıldığını söyledi.
İsrail medyası, Tibi’nin Forum’da İsrail Dışişleri Bakanı Tzipi Livni’ye sorduğu ‘İsrail bir apartheid devletidir. Filistinlilere zulmediyor. Buna rağmen nasıl demokrasiden bahsedebilirsiniz? ” sorusuna da sert tepki gösterdi.
‘TİBİ FİLİSTİN’E GEçSİN’
Tibi’nin Filistin delegasyonunda yer almasına hazmedemeyen İsrail Dışişleri Bakan yardımcılarından Majalli Whbee, Tibi’nin İsrail’i terk ederek Filistin’e geçmesini istedi.
Whbee, Tibi’nin bu davranışını parlamentonun Etik Komitesi’ne şikayet edeceğini de bildirdi.
İsrailli yetkililerinin suçlamalarını reddeden Ahmet Tibi ise, davetiyelerin kişilere gönderildiğini ve tüm davetiyelerde kendisinin İsrail’de yaşadığının yazıldığını belirtti. Tibi, devleti temsilen ulusal bir delegasyonun forumda yer almadığını belirterek, bu yüzden kendisinin de Filistin’i temsil ettiği anlamı çıkarılmaması gerektiğini kaydetti.
İLGİLİ HABERLER:
Sen misin Arapların emrinde çalışan?
Dünden bugüne Filistin davası-FOTO ANALİZ
ABD ve İsrail nükleerde uzlaştı
İsrail'in kuruluş yıldönümünde ilginç isimler
'İsrail küçük kızları öldürüyor' dediği için işten atıldı
İsrail'in Arap profesörün başına getirdikleri
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.