Egon volkanı 4 bin metreye kül saçtı

Egon volkanı 4 bin metreye kül saçtı
Endonezya'nın doğusundaki Egon yanardağının faaliyete geçmesi üzerine bölgede yaşayan 600'den fazla kişi tahliye edildi.

CAKARTA Endonezya'nın doğusundaki Egon yanardağının faaliyete geçmesi üzerine bölgede yaşayan 600'den fazla kişi tahliye edildi.

Flores Adaları üzerinde yer alan Egon volkanı, Salı günü akşam 4 bin metre yüksekliğe gri kül fışkırmış, gökyüzünü gri bir duman tabakası kaplamıştı.

Volkanolojist Muhammed Hendrasto, en yüksek alarm seviyesinin bir derece altındaki turuncu alarm seviyesine çıkıldığını, dağın 1.8 kilometre yakınına kadar bütün bölgenin boşaltıldığını bildirdi.

Egon volkanı, bu ayın başından beri hareketlilik gösteriyordu. 2004'te de kül fışkıran yanardağ, yakınlarındaki bir havaalanını kullanılamaz hale getirmişti. Pasifik'teki 'Ateş çemberi' üzerinde yer alan Endonezya'da çok sayıda yanardağ bulunuyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.