Azerbaycan, Kosova’daki askerlerini geri çekti

Azerbaycan, Kosova’daki askerlerini geri çekti
Azerbaycan, Kosova'daki NATO barış gücünde Türkiye Taburu bünyesinde görev yapan askerlerini geri çekti.

PRİSTİNE Azerbaycan, Kosova'daki NATO barış gücünde Türkiye Taburu bünyesinde görev yapan askerlerini geri çekti.

Azerbaycan Savunma Bakanlığı'nın Sözcüsü Albay Eldar Sabiroğlu, yaptığı açıklamada, "Bakanlığa, Mart ayının 4'ünde Azerbaycan Parlamentosu'nda oylanarak kabul edilen teklif resmen sunulmuştur. 34 kişiden oluşan askerlerimiz, Türkiye'nin taburu içinde görev yapıyordu. 1999 yılından beri Kosova'nın Dragaş bölgesinde görev yapan askerlerimiz, 18 yaşayış mıntıkasının güvenliğini sağlıyor. Askerlerin geri çekilmesinin sebebi ise, Kosova'nın kendisini tek taraflı bağımsız ilan etmesidir" dedi.

Azerbaycan, yasa dışı ve uluslararası ilkelere aykırı olduğu gerekçesiyle Kosova'nın bağımsızlığını tanımayacağını açıklamıştı. Kosova'nın bağımsızlığının, Dağlık Karabağ'ın statüsüyle ilgili gelişmeleri olumsuz etkileyebileceği endişesi de Azerbaycan kamuoyunda geniş yer almıştı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.