Kenya'da muhalefet lideri Odinga, başbakan oldu

Kenya'da muhalefet lideri Odinga, başbakan oldu
Kenya'da 27 Aralık'ta yapılan cumhurbaşkanlığı seçimlerinden sonra yaşanan şiddeti bitiren iktidar paylaşımı anlaşması çerçevesinde yeni başbakan, muhalefet lideri Raila Odinga oldu.

Cumhurbaşkanı Mwai Kibaki, geçtiğimiz pazar günü, Odinga'yı başbakan olarak atamıştı. Odinga bugün yemin ederek görevine başladı. 40 bakan da bugün görevine başlayacak. Ancak kabinenin bu kadar geniş olması eleştirileri de beraberinde getirdi. Şiddet olayları nedeniyle yüzbinlerce kişinin evsiz kaldığı bir ortamda bu kadar bakanın ülkeye yüksek bir maliyeti olacağına dikkat çekiliyor.

İktidar paylaşımı anlaşması, geçtiğimiz Şubat ayında yapılmıştı. Ancak bakanlıklarla ilgili anlaşmazlıklar nedeniyle hayata geçmemişti.

27 Aralık seçimlerinden sonra yaşanan şiddet olaylarında binden fazla kişi hayatını kaybetmişti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.