Hollanda, Afganistan'a ek asker gönderecek

Hollanda, Afganistan'a ek asker gönderecek
Hollanda, Afganistan'a ek asker göndermeye karar verdi. Uruzgan bölgesine yaklaşık kırk kişilik ek bir askeri birliğin gönderileceğini açıklayan Savunma Bakanlığı, bunların, iki seneyi aşkındır bölgede NATO komutasındaki Uluslararası Güvenlik ve Destek Gü

Eylül ayına kadar bu görevi yerine getirecek olan Hollandalı askerler, bu tarihten sonra ise yerlerini daha önceden kararlaştırıldığı gibi Slovakya'nın göndereceği birliğe bırakacak. Askerlerin şu an görev yaptıkları Uruzgan'a bağlı Deh Rawod ve Baluchi bölgelerinde son dönemlerde Taliban'a bağlı birliklerin etkili olmaya başlamasının Hollanda'yı bu kararı almaya zorladığı belirtiliyor.

Hollanda'nın, Afganistan'ın Uruzgan bölgesinde bulunan bin 800 askerinin görev süreleri 2010 yılında sona erecek. Normal şartlarda bu yılın ağustos ayında sona ermesi gereken görev süresi, hükümet tarafından geçtiğimiz günlerde iki sene daha uzatılmıştı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.