Teröre karşı Türkiye-İran işbirliği

Teröre karşı Türkiye-İran işbirliği
Türkiye ile İran İslam Cumhuriyeti arasında imzalanan mutabakat zaptında ''Bölgedeki bazı terörist faaliyetlerdeki artışın her iki ülkeye zararlar verdiği, bu yasa dışı sorunla en etkili mücadele yönteminin istihbarat teatisi ve güvenlik işbirliği oldu

İçişleri Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, Türkiye ile İran İslam Cumhuriyeti arasında 15-16 Nisan tarihleri arasında 12. Yüksek Güvenlik Komisyonu Toplantısı'nın gerçekleştirildiği belirtilerek, bir mutabakat zaptının imzalandığı bildirildi.

Toplantının karşılıklı dostluk ve kardeşlik havası içinde geçtiği belirtilen açıklamada, İran tarafı'nın, Türk tarafı ile yaptığı iki oturuma ilaveten, İçişleri Bakanı Beşir Atalay tarafından da kabul edildiği ve iki ülke arasındaki güvenlik iş birliğinin önemine vurgu yapıldığı ifade edildi.

Açıklamada, İçişleri Bakanlığı Müsteşarı Osman Güneş ve İran İslam Cumhuriyeti İçişleri Bakan Yardımcısı Abbas Mohtaj tarafından imzalanan mutabakat zaptında şu ifadelere yer verildiği kaydedildi:

''Güvenlik iş birliğinin her alanda sürdürülmesi ve derinleştirilmesi yönünde yardımlaşma ile ikili iş birliğinin gerekliliği,

Bölgedeki bazı terörist faaliyetlerdeki artışın her iki ülkeye zararlar verdiği, bu yasa dışı sorunla en etkili mücadele yönteminin istihbarat teatisi ve güvenlik iş birliği olduğu,

Kaçakçılık türleri ile ortak mücadelenin gerekliliği ve 23. Ortak Güvenlik Komitesi'nin bu yıl içerisinde Ankara'da, 13. Yüksek Güvenlik Komisyonu'nun ise Nisan 2009'da Tahran'da düzenlemesi hususlarına yer verilmiştir.''

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.