ABD'de 'tarikat' davası

ABD'de 'tarikat' davası
ABD'de çok eşliliği savunan Mormon tarikatıyla ilgili vesayet davasında yargıç Barbara Walther, tarikat çiftliğine baskında bulunan 416 çocuğun devlet korumasında kalmasına karar verdi.

Teksas'ın San Angelo kentindeki bölge mahkemesinin yargıcı Walther, 2 gün ve 21 saat süren duruşmada, çocukların ebeveynlerinin belirlenmesi, tüm çocukların ve ailelerin DNA testinden geçirilmesini de istedi.

Mahkeme yetkilileri, davada yüzlerce çocuğun dinlenmesinin birkaç hafta süreceğini belirtiyor.

Yetkililer, çocukların ve ailelerin akrabalık bağlantılarını belirlemede, kaçamak ve çelişkili yanıtlar nedeniyle zorluk çekildiğini belirtti.

ABD tarihindeki en büyük çocuk vesayeti davasına 300'den fazla davalı avukatı katılıyor.

Amerikan polisi, 16 yaşındaki bir kızın 50 yaşındaki kocası tarafından cinsel tacize uğradığına dair telefonla yapılan ihbar üzerine tarikat çiftliğine geçen hafta baskın düzenlemiş, çiftlikte bulunan 6 aylık ila 17 yaş arasındaki tüm çocuklar acilen devletin gözetimi altına alınmıştı.

Mormon tarikatı üyeleri, erkeklerin cennete gidebilmesi için en az 3 eşinin olması gerektiğine inanıyor.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.