Amerika da duvar örüyor

Amerika da duvar örüyor
Bir milyon insan; kimi işkenceyle, kimi düğünde, kimi cenazede, kimi rastgele açılan ateş sonucu, kimi ülkesini savunduğu için, öldürüldü Irak'ta. Amerikan tarihine kara bir leke olarak geçecek olan Irak, her geçen gün daha da kötüye gidiyor. İşgalciler,

Hiçbir hukuku temeli olmadan 2003 yılında giriştiği işgal sonucu en az bir milyon kişi hayatını kaybetti, 3 milyon kişi mülteci durumuna düştü. Amerika’nın uyguladığı şiddetin artık ‘rutin’ hale geldiği Irak’ta, her gün onlarca insan bombalarla hayatını kaybediyor. Bir ara Sünni ve Şiileri çatıştıran Amerika’nın son planında ise Şiilerin Şiilerle mücadelesi var.

Şii Başbakan Maliki’ye destek veren ABD, kendisine karşı gelen Mukteda El Sadr’ı Şiilerin eliyle bertaraf etmek istiyor. Kan, göz yaşı, şiddet ve her türlü bela Iraklılara biçilen birer sosyal aktivite oldu.

Geçtiğimiz haftalarda Sadr ordusuna karşı başlatılan saldırılar devam ederken, ABD, dünkü çatışmalarda 15 kişinin öldüğü Bağdat'taki Şiilerin kalesi Sadr mahallesine duvar inşa etmeye başladı.

Amerikalı komutanlar, yüksekliği birkaç metreyi bulan bu beton duvarın, kentin diğer kesimlerine özellikle Irak hükümetinin merkeziyle Amerikan büyükelçiliğinin bulunduğu Yeşil Bölge'ye yönelik roket saldırılarını önlemesini bekliyorlar.

Amerikan karşıtı Şii lider Mukteda Sadr'a bağlı milis gücü Mehdi ordusuysa yaklaşık 2,5 milyon kişinin yaşadığı ve Irak ile Amerikan birliklerinin Şii milislerle çatıştığı Sadr mahallesini kuzeyden doğuya ayıran bir beton duvar inşa edilmesini kınadığını açıkladı.

Bu arada Sadr mahallesinde gün ağarıncaya dek süren çatışmalarda 15 kişinin öldüğü 80 kişinin yaralandığı, 6 Nisan’dan bu yana meydana gelen çatışmalarda da ölü sayısının 110'a yükseldiği belirtildi.

(habervaktim - AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.