Korsanlar tekneyi esir aldılar
İspanya'daki Bask özerk yönetim hükümetinden verilen bilgide, balıkçı teknesinin Bask'a kayıtlı olduğu ve teknede 13 Afrikalı, 8 Galisyalı ve 5 Basklı mürettebat bulunduğu belirtildi.
Deniz korsanlarının el bombası atarak saldırdığı daha sonra da tekneye çıkan 3-4 silahlı korsanın teknenin kontrolünü ele geçirdiği ifade edildi. Yetkililer, kendilerine ulaşan bilgilerde teknede hafif bir hasar olduğunu ancak mürettebatın yara almadığını kaydetti.
Korsanların büyük olasılıkla fidye karşılığında İspanyol balıkçı teknesini ve mürettebatı serbest bırakacağı, teknenin belirsiz bir yöne doğru hareket halinde olduğu belirtildi.
Bu arada, birkaç hafta önce Somali yakınlarında 22'si Fransız olan 30 kişinin bulunduğu lüks bir yatın da korsanlar tarafından kaçırıldığı ve daha sonra Fransız hükümetinin girişimleriyle açıklanmayan bir anlaşmayla rehinelerin serbest bırakıldığı hatırlatıldı.
Akdeniz ve kuzey Afrika kıyılarında son dönemlerde deniz korsanlarının sıkça görüldüğü de bildirildi.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.