'Kuzey Kore Plütonyum üretti' iddiası
TOKYO Kuzey Kore'nin 30 kilogram plütonyum ürettiği iddia edildi.
Japon Tokyo Şimbun gazetesi, Kuzey Kore'nin nükleer programıyla ilgili olarak yürütülen Altılı Görüşmeler çerçevesinde, Kuzey Kore temsilcisi Kim Kye-gwan'ın geçen aralık ayında Amerikalı temsilci Christopher Hill'e ülkesinin 30 kilogram plütonyum ürettiğini söylediğini yazdı.
Kim'in sözkonusu görüşmede, ülkesinin plütonyum stoğundan 18 kilogramını nükleer gelişme amaçlı, yaklaşık 6 kilogramını da 2006 yılı ekim ayında yer altında yaptığı ilk nükleer deneme için kullandığını açıkladığı da belirtildi.
Altılı Görüşmelere katılan bir kaynağın açıklamasına dayandırılan haberde, kalan 6 kilogram plütonyumun ne için kullanıldığıyla ilgili bilgi verilmedi.
ABD, Kuzey Kore'nin 50 kilogramdan fazla plütonyum ürettiğini hesap ediyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.