Ötenazi'ye cinayettan yargılama
VİYANA Salzburg Eyaleti'nde yetmiş yaşında ve depresyona girmiş hasta kadını kendi arzusu üzere, zehirli iğne vererek öldüren doktora cinayetten dava açıldı.
Ölümcül bir hastalığa yakalanan ve depresyona giren hastasını önce elinden geldiğince kurtarmaya çalıştığını söyleyen akciğer uzmanı doktor Helmut Wihan yaptığı açıklamada, "Önce elimden geleni yaptım. Fakat hastam, rahatsızlığına yenik düştü. Bana ölmek istediğini söyledi ve bende zehirli iğne vererek daha fazla acı çekmeden ölmesine yardım ettim" dedi. Ancak mahkeme heyeti, ruh sağlığı yerinde olmayan birinin ölüm isteğini doğru bulmadığı için doktor hakkında cinayetten dava açtı.
Avusturya'nın itibarlı gazetelerinden Salzburg Haberleri gazetesi davanın hukuki olmadığını yazdı. Wihan'ın avukatı Utho Hosp, ortada bir cinayet sözkonusu olmadığını, aksine acı çeken bir insana yardım edildiğini savundu. Davanın sonucu mahkeme heyetinin vereceği karardan sonra belli olacak.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.