ABD ile BAE arasında nükleer anlaşma
ABD Dışişleri Bakanı Condoleezza Rice, Bahreyn'de yapılan imza töreninde, bu anlaşmadan memnun olduklarını ifade ederek, BAE Dışişleri Bakanı Şeyh Abdullah bin Zayid El Nahayan ile gelecekte işbirliğini taahhüt eden bu mutabakat zaptını imzaladıklarını söyledi.
BAE'yi desteklediklerini ve nükleer enerjiye erişmenin çok önemli olduğunu bildiklerini ifade eden Rice, BAE'nin sorumlu bir taraf ve güç olacağını bildirdi.
Şeyh Abdullah da nükleer enerji planının barışçıl olduğunu göstermek için Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu (UAEK) ile yakın çalışacaklarını söyledi ve halihazırda Fransa ile bir nükleer işbirliği anlaşması imzaladıklarını hatırlattı.
BAE, rekor petrol geliri üzerine gelişen ekonomisi yüzünden artan elektrik ihtiyacını karşılayabilmek için nükleer enerji geliştirme konusunda çalışacak 100 milyon dolarlık bir ajans kurmayı planladığını belirtiyor.
Bu arada ABD Dışişleri Bakanı Rice'ın, Körfez İşbirliği Konseyi'nin (KİK) üyesi 6 ülkenin dışişleri bakanları ile bir araya geleceği kaydedildi.
Ortak bir nükleer enerji programı üzerinde çalışıldığını belirten KİK'in bu planının, bölgesel silah yarışıyla ilgili endişeleri artıracağı tahmin ediliyor.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.