İsveç'te hemşireler grevde

İsveç'te hemşireler grevde
İsveç'te hemşireler, maaşlarına zam yapılması için greve gitti. Grev nedeniyle acil servisler olumsuz etkilendi.

Başkent Stockholm'de 800, Skåna bölgesinde bin hemşire olmak üzere, İsveç genelinde 2 bin 500 hemşire maaşlarına zam yapılması için greve gitti. Hemşireler Sendikası 5 Mayıs'a kadar bir anlaşmaya varılmaması halinde bu sayının daha da artacağını, şu an için sadece bazı hastanelerin acil servislerinin kapatıldığını duyurdu.

Hastanelerin, bazı hemşireleri ikna etmesi nedeniyle greve katılım düşük oldu. Bazı bölgelerde grev, "toplum sağlığı için sakıncalı" diye ertelendi. Karolinska Hastanesi'nin önünde şuan 50 kadar hemşire grev ve protesto için bekliyor.

Konuyla ilgili oluşturulan kurul, bugün toplandı ancak net bir kararın çıkmasının 2 haftayı bulabileceği öğrenildi. Ancak bu zamanın uzun olması endişeleri beraberin getirdi. Bazı ambulansların, acil hastaları hangi hastaneye götüreceklerini bilemediğinden bazı aksilikler yaşandığı bildirildi. St. Görans Hastanesi'nden Anders Persson, İsveç gazetesine, "Acilde bulunan kişilerin tedavilerine devam edecek. Ancak yeni hastalar alamıyoruz." diye konuştu. Stockholm Büyükşehir Belediye Başhekimi Peter Rönnerfalk de aynı gazeteye, "Bizim için tabii ki zor olacak, çünkü bu bölümler bütün Stockholm Büyükşehir Belediyesi'ne hizmet veriyordu." dedi.

İsveçli hemşireler 3 yıl hemşirelik meslek lisesi okuyorlar. Daha sonra da aynı konuda 3 yıl üniversite eğitimi alıyorlar. Şuan tecrübeli bir İsveçli hemşire yaklaşık 19 bin İsveç kronu (4 bin 52 YTL) alıyor. Grevdeki hemşireler bu miktarın en az 21 bin kron (4 bin 478 YTL) olmasını istiyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.