İhracatta 'hedef ülke' Hindistan
ANKARA Türkiye, ihracatını arttırmak için, dünyanın önde gelen ekonomileri arasına giren Hindistan ve Brezilya'ya yönelecek.
Bu kapsamda, Hindistan'a özel bir açılım planı uygulamaya geçirilecek.
Dış Ticaret Müsteşarı Tuncer Kayalar, Türkiye ekonomisindeki gelişmenin önemli sebeplerinden birisinin, 'dünya pazarlarına açılma yönünde izlenen stratejiler' ve 'ihracatın artırılması yönünde kaydedilen başarılar' olduğunu söyledi.
Kayalar, geçtiğimiz yıllarda ortaya konulan Komşu ve Çevre Ülkeler, Afrika, Asya-Pasifik ve Amerika stratejilerinin, 2008 yılında da önceliklerini koruyacağını bildirdi.
Müsteşar Kayalar, dünyanın en önemli ekonomileri olarak ortaya çıkan Hindistan ve Brezilya gibi ülkeler üzerinde özellikle durulacağını bildirdi.
Hindistan'a ilk defa bir ticaret heyeti programı düzenlendiğini kaydeden Kayalar, Çin'de olduğu gibi sadece Hindistan'a özel bir açılım planı uygulamaya geçirileceğini belirtti.
Kayalar, Brezilya ile uzun süredir yapılamayan Karma Ekonomik Komisyon toplantısının Mayıs ayında gerçekleştirileceğini kaydederek, Brezilya'ya yıl sonunda bir ticaret heyeti düzenlenmesi için incelemelere devam ettiklerini de söyledi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.