Bir Gazzeli daha

Bir Gazzeli daha
Günde beş kişinin İsrail saldırılarında hayatını kaybettiği Filistin'de hergün bir kişi de ilaçsızlıktan hayatını kaybediyor. Son kurban 49 yaşındaki Zuheyr Hüseyin.

SALDIRI VE AMBARGO
Günde ortalama beş kişinin İsrail saldırılarında hayatını kaybettiği Gazze ve Batı Şeria'daki bir diğer ölüm sebebi de İsrail'in uyguladığı ilaç ve gıda ambargosu. İsrail’in ekonomik ambargo uyguladığı ve giriş çıkışları yasakladığı Gazze Şeridi’nde bugün bir kişi daha tedavisine izin verilmediği için hayatını kaybetti. 49 yaşındaki kanser hastası Zuheyr Hüseyin, Gazze Şeridi’nden hastaneye kaldırılamadığı için hayatını kaybetti.

İLAÇSIZLIK 30 CAN ALDI
Zuhery Hüseyin adlı Filistinliyle birlikte son bir ay içerisinde tedavisine izin verilmediği için hayatını kaybeden Filistinli sayısı da 30’a yükseldi. Gazze’den giriş ve çıkışları yasaklayan İsrail, kontrol noktalarından hastanelere gitmek isteyen Filistinlilere de izin vermiyor. Gıda ve ilaç sıkıntısının had safhada olduğu Gazze Şeridi’ne İsrail son olarak gaz ambargosu uygulamış, insan hakları örgütlerinin itirazına rağmen mahkeme ambargonun kaldırılmasını reddetmişti.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.