İsrail Golan'dan çekiliyor
Haberde, iki ülkenin barış görüşmelerinin başarıya ulaşması için İsrail’in 1967’den beri işgal altında tuttuğu Suriye’ye ait Golan tepelerini geri verebileceği ifade edildi.
Arap gazeteleri de, Başbakan Erdoğan'ın Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad'ı Salı günü telefonla arayarak, İsrail'in Golan tepelerini geri verme mesajını ilettiğini ve bunun karşılığında iki ülke arasında barış yapılması istendiğini bildirdi.
İsrail Başbakanı Olmert, Cham Press’te çıkan bu haberle ilgili yorum yapmazken, haberi yalanlamaması Olmert’in bu mesajı gönderdiği anlamına geldiği belirtiliyor.
İsrail, 1967'de 'Altı Gün' savaşlarında Golan tepelerini işgal etmiş ve 1981'de tek taraflı olarak da ilhak etmişti.
İLGİLİ HABER:
İsrail'in Golan'dan çaldığı suya boykot
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.