CIA, İsrail'i aklamaya çalışıyor
CIA, İsrail uçaklarının yaklaşık 7 ay önce Suriye'de düzenlediği hava saldırısıyla ilgili olarak dün yaptığı açıklamada, Beşşar Esad yönetiminin Kuzey Kore'nin yardımıyla bir nükleer tesis inşa etmekte olduğunu öne sürdü. Amerikan istihbarat yetkililerine göre, imha edilen reaktör Kuzey Kore'nin Yongbyon'daki tesisiyle şaşırtıcı derecede benzerlik taşıyor.
CIA'in Kongre'ye sunduğu delillerde tesiste çalışan Kuzey Korelilerin görüntülerinin yer aldığı öne sürülüyor. Amerikalı yetkililere göre bu tesiste nükleer silahlar için plütonyum üretilecekti. Ancak tesis henüz faaliyete geçmemişti ve reaktör için yakıt yoktu. İstihbarat yetkilileri, tesisin nükleer silah elde etmek için inşa edildiğine dair güçlü bir delilin ise bulunmadığını bildirdi.
Konuyla ilgili bir açıklama yayınlayan Beyaz Saray, Pyongyang'ın Suriye'de gizlice nükleer reaktör inşa etmesinin dünya için tehlikeli ve istikrarı bozmaya yönelik bir adım olduğunu savundu. Beyaz Saray Sözcüsü Dana Perino, Suriye rejiminin gayrimeşru nükleer faaliyetleri konusunda kendisini temize çıkarması gerektiğini söyledi.
Suriye ve Kuzey Kore ise söz konusu iddiaları yalanladı. Suriye'nin Washington Büyükelçiliği, iddiaların Pyongyang'la devam eden pazarlıklar kapsamında yapılan bir manevra olarak değerlendirdi. Irak'ta kitle imha silahları bulunduğu yönündeki yanlış istihbaratlara atıf yapan Şam yönetimi, bu kez temelsiz iddialara daha şüpheci bakılmasını istedi.
Amerikan basınına yansıyan iddialara göre İsrail'in 6 Eylül 2007'deki saldırısından sonra Suriye bölgede yeni bir bina inşa etti. Söz konusu saldırı olmasaydı, Fırat nehri kıyısında kurulan tesis Eylül 2007 sonlarında faaliyete geçebilecekti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.