Afganistan'da polise bombalı saldırı: 4 kişi öldü
Afganistan'da Taliban tarafında yapıldığı tahmin edilen bombalı saldırılarda 4 polisin öldüğü bildirildi. Gazni eyaleti Vaghaz bölgesi polis şefi Muhammed Zaman, yol kenarına döşenen bombanın patlaması sonucu bir polis aracının yok edildiğini açıkladı. AP Haber Ajansı, patlama sonucu 3 polisin öldüğünü ve 4 polisinde yaralandığın duyurdu. Afganistan'ın Farah eyaleti Bala Buluk bölgesi polis şefi Halil Rahmani ise, bu gölgede aynı gün yine polis aracına yapılan bombalı saldırıda 1 kişinin öldüğünü ve 1 kişinin de yaralandığını kaydetti.
Saldırıların Taliban tarafından henüz üstlenmediği bildirildi. Taliban'ın, genellikle Afgan ordusundan daha az eğitimli ve kötü teçhizatlı polise saldırdığı bilinmektedir.
Afganistan'da 2007 yılında 900'ü polis olmakla toplam 8 bin kişinin yaşanan şiddet olaylarında öldüğü bildirildi. Bu hafta açıklama yapan ABD generali Afganistan'da 2008 yılıdan şiddet olaylarını artacağı tahminde bulunmuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.