Endonezya'da Ahmediyah tarikatının camisi yakıldı

Endonezya'da Ahmediyah tarikatının camisi yakıldı
Endonezya'nın Sukabumi kentinde 300 kadar kişi, İngilizler tarafından kurulduğu öne sürülen Ahmediyah tarikatına ait cami ve okulu ateşe verdi.

Polis sözcüsü Abubakar Nataprawira, sabah erken saatlerde çıkan yangında ölen ya da yaralanan olmadığını kaydetti. Görgü tanıkları verdiği bilgiye göre, yüzlerce protestocu "yak, yak" ve "öldür, öldür" sloganları eşliğinde camiyi ateşe verdi.

240 milyonluk nüfusuyla dünyanın en kalabalık Müslüman nüfusuna sahip Endonezya'da hedef alınan Ahmediyah tarikatının, 19. yüzyıl sonlarında İngilizler tarafından Müslümanları bölmek için Pakistan'da kurulduğu belirtiliyor. Tarikat Pakistan'da yasaklı durumda.

Endonezya'da 200 binin üzerinde kişinin Ahmediyah tarikatına bağlı olduğu belirtiliyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.