AB, Sırbistan ile anlaşma imzaladı

AB, Sırbistan ile anlaşma imzaladı
Avrupa Birliği (AB), Sırbistan ile İstikrar ve Ortaklık Anlaşması'nı imzaladı.

AB üyesi ülkelerin dışişleri bakanları, Lüksemburg'da bir araya geldi. üye ülkeler, Belgrad ile anlaşma imzalamaya karar verdi. Ancak Belgrad'ın Savaş Suçları Mahkemesi ile tam bir işbirliği yaptığı karar verilene kadar anlaşma üye ülkelerin meclislerinden onay almayacak. Ayrıca, Belgrad, ticari veye diğer kolaylıklardan faydalanamayacak.

Anlaşmayı Sırbistan adına, Başbakan Yardımcısı Bozidar Djeliç imzaladı. AB adına imzayı Dönem Başkanı Slovenya'nın Dışişleri Bakanı Dimitrij Rupel attı. Ayrıca, AB Komisyonu'nun genişlemeden sorumlu komiseri Olli Rehn ve üye ülkelerin dışişleri bakanları da anlaşmaya imza attı. Avrupa Birliği, bu anlaşma ile 11 Mayıs erken genel seçimler öncesi bu adım ile Sırbistan'daki batı yanlılarının elini güçlendirmek istiyor.

İmza töreni öncesi konuşan AB Ortak Dış Politika ve Güvenlik Yüksek Temsilcisi Javier Solana, "Bugün Sırbistan için önemli bir gün. Sırp gençliğine bir mesajım olacak: AB sizin eviniz ve yeriniz. Beraber çalışarak en kısa zamanda Belgrad'ı AB üyesi yapalım." dedi. Sırbistan Başbakan Yardımcısı Djeliç de, Belgrad'ın AB yolunda devam için cesaretli kararlar alması gerektiğini vurguladı.

Bu arada, imza seronomisinin uzun sürmesi Birlik üyesi bakanların ve yetkililerin gülüşmelerine neden oldu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.