Pakistan'da koalisyon hükümeti çatırdıyor
Pakistan'ın eski başbakanı Navaz Şerif, koalisyon ortağı Asıf Zerdari ile üst düzey yargıçların göreve iadesi konusunu görüşmek üzere Dubai'ye gitti. Şerif ve Zerdari koalisyonu kurarken, Pakistan Devlet Başkanı Pervez Müşerref'in geçen yılki sıkıyönetim sırasında görevden aldığı üst düzey yargıçların iadesi konusunda anlaşmışlardı.
BBC'nin haberine göre, bu konuda belirledikleri süre bugün doluyor ve aralarındaki görüş ayrılıklarını giderebilmiş değiller. Navaz Şerif Dubai'ye hareketinden önce yaptığı açıklamada, yargıçların görevlerine, yeni hükümetin ilk ayında dönmeleri şartıyla bu koalisyona katıldığını belirtti.
Ancak Asıf Zerdari, yargıçların göreve iadesinin, başyargıcın görev süresini ve yetkilerini sınırlayacak bir reform paketi ile birlikte gerçekleştirilmesini savunuyor. Navaz Şerif ise bu ikisinin ayrı ayrı ele alınmasından yana. Koalisyon içinde, Asıf Zerdari'nin asıl kaygısının başka olduğu yorumları yapılıyor.
Buna göre Zerdari, Pakistan Devlet Başkanı Pervez Müşerref ile yaptığı ve hakkındaki yolsuzluk davalarını düşüren anlaşmanın, başyargıç tarafından geçersiz kılınabileceğinden endişeli. Uzmanlara göre iki lider arasındaki fikir ayrılığı, koalisyonu tehlikeye atacak kadar derin. Böyle bir durumun Devlet Başkanı Pervez Müşerref'i güçlendireceğine de dikkat çekiliyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.