Soykırımcı İsrail, soykırım kurbanlarını anıyor!

Soykırımcı İsrail, soykırım kurbanlarını anıyor!
İsrail, 2. Dünya Savaşı sırasında Naziler tarafından soykırıma uğrayanları anma törenlerine başladı.

Dün akşam saat 20.00'de başlayan ve televizyonlardan naklen yayımlanan devlet töreninde konuşan İsrail Cumhurbaşkanı Şimon Peres, dünya liderlerini, bugünün küresel tehditlerine karşı, soykırım ve benzeri olayların bir daha olmaması için harekete geçmeye çağırdı.

2. Dünya Savaşı sırasında Nazi Almanyası tarafından katledilen 6 milyon Yahudi'nin anısını yaşatan Yad Vaşem'de (Soykırım Müzesi) düzenlenen tören, meşalelerin yakılması ve İsrailli liderlerin konuşmalarıyla açıldı.

İsrail Cumhurbaşkanı, konuşmasında, İran'ın nükleer programına atıfta bulunarak, dünya devletlerinin, başlamadan yeni bir evrensel savaşın çıkmasını durdurmalarını istedi. Peres, ''Dünya ülkeleri, Nazi tehdidini, zamanında ve ciddiyetle ele alsalardı, Hitler'in onları aşağılamasına ve onbinlerce insanı katletmelerine engel olabilirlerdi'' diye konuştu.

Peres'ten sonra söz alan İsrail Başbakanı Ehud Olmert de İsrail'in, Yahudi halkı için bir sığınak olarak kalacağını vurguladı.

DÜNDEN BUGÜNE FİLİSTİN DAVASI-FOTO ANALİZ

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.